tirsdag 15. mai 2012

Storby - mennesker

"People-spotting" for å si det på dårlig norsk er alltid moro når man er på tur i storbyen. Alt fra Lakk & Lærberta inne på Zara, til hip hop typen med tatto på armen (det står South Carolina) til tradisjonell tysk nøtteknekker utenfor julebutikken, til fangen som vi møtte inne på KaDeWe som skulle gifte seg og hadde blitt sminket og så tigget penger til fest - til den eldre mannen som syklet rundt og ropet argsint om demokrati til den preppy unge jenta foran oss på Starbucks. Hun hadde så fint antrekk, måtte bare ta bilde av henne. Ja og gullstatuedamen som fascinerte den lille gutten så :) Neste gang jeg er i storby tror jeg at jeg skal dedikere en hel dag til å bare fotografere mennesker! Det er jo så kult :)

Berlinfashion1


7


6


5


3


4


2 gulldama

5 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Ser veldig kjekt ut å fotografere mennesker i miljø, men det må helst bli i en storby.... Litt vel gjenkjennelig om det skulle være lokalmiljøet ;o)

Flotte bilder som alltid. Du er så flink til å finne motivene. Håper fotooppdraget du fikk gikk bra!

Anne sa...

Å ja, dette kunne jeg tenkt meg å Mette, men det skal sies at jeg ennå er litt for `bleik`faktisk til å rette linsa mot folk, redd de skal bli sinte på meg sjø, skulle hatt en kjempezoom, ett sånn skikkelig papparazziiiii :-))

Koselig koselig sa...

Yepp Anne zoom hjelper hi hi hi ;) det og sitte der og se litt både hit og dit og så knipse bare sånn plutselig! ;)
Jeg kan ikke gjøre sånt i byen her jeg bor, hadde ikke turt, men i storbyer er det greit. Dessuten er det ikke så farlig å spørre noen om å ta bilde av de, du får jo i verste fall bare et nei :)

Fru Tunheim, du som stadig er ute å flyr, du bør vel kunne finne på noe sånt :)))

Tove - a norwegian knitting lady sa...

Kult innlegg, Mette som forteller mye om turen og hva som foregår i storbyen en vanlig lørdag formiddag!
Jeg husker alle øyeblikkene du har fanget, unntatt lakkdama for da var jeg i en annen etasje!

Koselig koselig sa...

Synd at Lakkdama sa nei til å bli tatt bilde av ordentlig for hun var stilig. Jeg smugfotograferte henne først, så er det sagt. Spurte etterpå. Derfor stjerna over ansiktet.

:)